• Steam beta? Or normal steam?
    52 replies, posted
So which one do you like? The original theme, or the beta theme? I like the beta.
I love the beta theme, and overlay kicks ass now that they fixed the font issue.
Beta. It's sexy and It eats less RAM.
Beta, uses more ram for me but Webkit and removal of flash makes up for that.
Damn. I'm getting the beta right now, if it's as good as you guys say it is. [editline]02:58PM[/editline] Meh. It's alright, they're heading in the right direction, but it needs work. But of course, it is a beta. [editline]03:02PM[/editline] Urgh... Something called PunkBuster just tried to isntall... Is that steam related? It sounds like some sort of emo-y porn client.
PunkBuster is shitty AntiCheat app. I don't think it's from Steam since Valve is using VAC.
I like standard steam.
I know BF2 and most EA Games uses punkbuster. Tis crap and always kicks everyone for false messages.
Beta rules, I was already a bit sick of old Steam. I knew that there will be changes.
Old one. New UI uses like 120mb of ram, and takes almost half of cpu.
I grew up using the OLD version. i love it. the new one is kinda confusing but it looks really nice.
Beta was a bit dodgy when it first came out but with the fixes and the 5 March update it's much better than the old version now. [editline]04:00PM[/editline] [QUOTE=cDash;20610388]Old one. New UI uses like 120mb of ram, and takes almost half of cpu.[/QUOTE] [img]http://imgkk.com/i/CI2.png[/img] Say whaaat That's with the window open BTW.
It's a big choppy when you resise/move the window but I like it.
Old steam, beta ran really slow for me.
I like both, the new UI has a better in-game overlay that isn't laggy, and the old gold UI is good because i can still sort my games between 2 sections.
[QUOTE=~ZOMG;20609921] Urgh... Something called PunkBuster just tried to isntall... Is that steam related? It sounds like some sort of emo-y porn client.[/QUOTE] It's one of the shittiest anti-cheats out there, and it kicks many people for just joining a game. I can't even play America's Army 3 online with it. As soon as I play the shitty multiplayer game for more than 10 seconds with the major lag caused by it, I'm kicked for "Cheats Detected" by Punkbuster. Many people have the same problem. Ontopic: I prefer the beta, all though I do sometimes have a problem in CSS and Garrysmod where shift+tab just completely starts to not work.
Beta easily.
I prefer the original, as the beta has some serious issues IMO. I'll use it once it's complete.
Beta is great, i like it better
I prefer the old one, the new one always hangs and it always crashes.
BETA is alright, but I find it a little confusing at times. If only they offered a simpler layout for the games :\
[QUOTE=D0x;20620819]BETA is alright, but I find it a little confusing at times. If only they offered a simpler layout for the games :\[/QUOTE] You can change it... The top right corner has the view settings.
[QUOTE=benjgvps;20620913]You can change it... The top right corner has the view settings.[/QUOTE] True, but I would prefer one that looks more like the old steam layout. There's one that's pretty close to it but it doesn't feel right. Meh, I dunno.
I really like the beta, a bit more complex, monitor my downloads and is a nice change from the simplistic dull look of the original.
[QUOTE=Blackbird88;20610043]PunkBuster is shitty AntiCheat app. I don't think it's from Steam since Valve is using VAC.[/QUOTE] The PunkBuster website looks like something out of the 90's :v:
Old steam works better for me.
[QUOTE=lilcheeselad;20609812]I love the beta theme, and overlay kicks ass now that they fixed the font issue.[/QUOTE] Would the font issue happen to be when you're in game the text of some steam notifications disappears?
[QUOTE=Roger The Alien;20653745]Would the font issue happen to be when you're in game the text of some steam notifications disappears?[/QUOTE] Yes. I couldn't even see the names of the guys I was chatting with in the overlay window.
[QUOTE=Clavus;20653811]Yes. I couldn't even see the names of the guys I was chatting with in the overlay window.[/QUOTE] Me neither I hated it it shows I had a message and it didn't say wtf it was I had to highlight the text
[QUOTE=Blackbird88;20610043]PunkBuster is shitty AntiCheat app. I don't think it's from Steam since Valve is using VAC.[/QUOTE] it isn't that bad, at least with punkbuster (from my personal experience) you never experienced hackers. but with VAC, it doesn't stop them...
Sorry, you need to Log In to post a reply to this thread.