• Dexter
    4,185 replies, posted
As kind of a shoddy start this season was, this episode turned out fantastic.
Watching the next episode promo got me excited, this is turning into a great season.
Yeah, this episode restored my faith in the show. Drunk Quinn is best Quinn. "She has an OUTRAGEOUS ass!" Also, that ending. Shit yeah.
That was a fantastic episode. Loved the ending. It was just so... Dexter-ish. We haven't seen Dexter blow up like that in a while, and I love it when he does it. I've really liked this season all the way through, but this episode was the best so far. Hope they can keep it up. Also drunk Quinn was priceless. "Girl from bar, Deb. Deb, chick from bar"
[QUOTE=Roukan;33169789]I'm in full agreeance with this theory, but the cell phone...[/QUOTE] remember when the narrator called tyler durden in fight club? yeah.
[QUOTE=Rusty100;33181283]remember when the narrator called tyler durden in fight club? yeah.[/QUOTE] Is Dexter gonna start Murder Club?
[QUOTE=Rusty100;33181283]remember when the narrator called tyler durden in fight club? yeah.[/QUOTE] oh Also, I don't really hate quinn, he's annoying but I don't really want him killed like most of you guys do. Laguerta, on the other hand... Also, I really hope that that girl that tried to steal the arm has something to do with the story, because THAT would be bas writing, having dexter imagine his brother at the same time that some chick tries to still the evidence from his case.
[QUOTE=Rusty100;33181283]remember when the narrator called tyler durden in fight club? yeah.[/QUOTE] I absolutely forgot about that. You make a fair point.
quin is a shit addition to the show and all he does is annoy the shit out of everyone, i know he's SUPPOSED TO but it's not in a good way I just wish he wasn't there at all
[QUOTE=Rusty100;33196347]quin is a shit addition to the show and all he does is annoy the shit out of everyone, i know he's SUPPOSED TO but it's not in a good way I just wish he wasn't there at all[/QUOTE] I'd be okay with him it if it weren't for him dragging Deb into another of these emotional subplots which really is just getting a bit too much all at the same time. There's too many emotional subplots going on, they should patch up at least some of it so they can focus more on the Doomsday killer, on who bought the hand (if this is in any way important), and Dex.
I actually don't mind Quinn, sometimes I find him to be pretty funny.
I feel like Quinn is just some bland ass hole. A typical, run of the mill, one in a million, etc.
I liked when Quinn investigated Dexter, he should somehow drag Batista into this and continue what he did in season 5.
Caught this earlier today [url]http://www.aol.com/video/youve-got-jeff-lindsay/517198553/?icid=maing-grid7|aim|video-module|sec1_lnk1|111094[/url] Jeff Lindsay and his take on the show, Michael C Hall, and what he feels it lacks from the books.
"i couldnt give a fuck who you fuck, just dont fuck with my investigation, you fuck" aaa, that writing and i think she may have said "i could" instead of "i couldn't"
[QUOTE=benzi2k7;33204266]"i couldnt give a fuck who you fuck, just dont fuck with my investigation, you fuck" aaa, that writing and i think she may have said "i could" instead of "i couldn't"[/QUOTE] She did say "I could". I was bothered by it as well when I heard it.
[QUOTE=Kendra;33182147]Is Dexter gonna start Murder Club?[/QUOTE] He's already done that twice. [editline]9th November 2011[/editline] [QUOTE=Rusty100;33196347]quin is a shit addition to the show and all he does is annoy the shit out of everyone, i know he's SUPPOSED TO but it's not in a good way I just wish he wasn't there at all[/QUOTE] He should have been brutally murdered in season 5.
[QUOTE=benzi2k7;33204266]"i couldnt give a fuck who you fuck, just dont fuck with my investigation, you fuck" aaa, that writing and i think she may have said "i could" instead of "i couldn't"[/QUOTE] it was 'ok' until that final "you fuck"
yeah I get that debra swears a lot but it really still needs to be well written. swearing a lot has to be an artform, it needs to flow. but her 'sweary' dialogue never flows and it usually feels forced. Instead of 'You're such a fucking asshole' they would write 'Fuck, you're such a fucking fucker', it's not funny, it's not smart, excessive swearing needs finesse, something these writers completely lack.
Just finished 3x09. Gah, and I [sp]really liked Miguel. As soon as Dexter let him kill for himself I knew he would go after Ellen. I'd understand him putting cow blood on his shirt after learning of Freebo's death, but why did he have it on his shirt before? Did he know Dexter was going to be there? And another question, don't answer this one if it's answered later on in the show: Has Miguel always been a killer, or did Dexter really give him his start?[/sp]
ugh, i hope the whole [sp] travis denying to work for Gellar isnt like his split personality becoming a fight club situation where the narrator lost control of Tyler Durden. I feel like it might lead to a twist where he doesnt realize he (travis) is still going along with the doomsday plot when he is asleep, like in fight club. That would just be a huge, WTF moment that wasnt properly and smoothly introduced during the show. On a good note, i love how Dexter straight up went "NOPE" and killed that kid straight up. I like his little relapse and hes back into his psychotic self. However, seeing next weeks preview, im not to crazy about how he is fucking shooting a gun while driving on the road. Dexter was psychotic, but surgical, not stupidly reckless like that. In the past, there was that [I]clean, methodical, and intrigue-ness[/I] attitude when he kills people. But now, it looks like hes going to a killing spree in grand theft auto, just not a kind of relapse it should be. But i guess Brian is gonna be all about the fun in killing and its theres gonna be a GHOST DAD vs GHOST BRO fight that should be... interesting to say the least. That episode was a good one, and it might have just saved the season for me. [/sp]
[QUOTE=Cpn Crunch21;33210950][sp]However, seeing next weeks preview, im not to crazy about how he is fucking shooting a gun while driving on the road. Dexter was psychotic, but surgical, not stupidly reckless like that. In the past, there was that [I]clean, methodical, and intrigue-ness[/I] attitude when he kills people. But now, it looks like hes going to a killing spree in grand theft auto, just not a kind of relapse it should be.[/sp][/QUOTE] Well in all honesty,[sp]there have been times where Dex has lost his cool and done irrational things. Perhaps this is one of those situations where he simply has no other option, or perhaps it's another of those situations where he simply gets too angry to act rational (like with the guy in the beginning of season 5 who insulted his dead wide, and drowning Nick for not feeling guilt over killing brother Sam).[/sp] [editline]10th November 2011[/editline] My personal guess is that it's just a last resort though.
I'm glad they bring back [sp]Brian[/sp] but I feel he shows up out of nowhere and the event that caused it feels a bit insignificant. I believe there were more intense moments in the past where he could have shown up but didn't. What I'm trying to say is that the writers are running out of good ideas so they are using old assets. [sp]Brian[/sp] being one and [sp]Trinity's son[/sp] being the other.
[sp]When Nick was laughing about Brother Sam's death that no one could do anything infront of Dexter I just wanted Dexter to kill that prick, so happy when Dexter actually killed him. Fucking prick deserved to die, more happy of him dieing then I was when Lumen died last season. [/sp]
Lumen died, what?
[QUOTE=Bat-shit;33218686]Lumen died, what?[/QUOTE] Good thing, dead people usually don't come back. Maybe as ghost Lumen but we don't want to expect the worst.
regarding lumen [sp]she didnt die she just left[/sp]
[QUOTE=Rusty100;33230012]regarding lumen [sp]she didnt die she just left[/sp][/QUOTE] Yeah exactly never recalled her dying. But I like it how Brian made his sudden appearance as Dexter's imaginary friend when he killed Nick. Some balance between Harry's code and Brian's and Dex's psychopathy.
[QUOTE=Simski;33212285]Well in all honesty,[sp]there have been times where Dex has lost his cool and done irrational things. Perhaps this is one of those situations where he simply has no other option, or perhaps it's another of those situations where he simply gets too angry to act rational (like with the guy in the beginning of season 5 who insulted his dead wide, and drowning Nick for not feeling guilt over killing brother Sam).[/sp] [editline]10th November 2011[/editline] My personal guess is that it's just a last resort though.[/QUOTE] that is very true, Dexter only fucks up in pressure situations, Which in a sense makes him human, blah blah blah. But, [sp] next episode looks like hes going balls to the wall insane and is shooting a hand cannon while driving to wherever. Dexter only losses his cool for a second, like when he was following trinity and lost it on the guy taking his picture to frame him for bribing the police officers. I dont recall him ever being insane for more than a few moments or scenes, rather than for an entire episode or maybe more. Im not to crazy about the drastic change, but we will just have to wait until the end of the season to look back and see how everything fit together and whether or not it worked out. [/sp]
Can we stop using spoiler tags for aired episodes? It's fucking confusing, some that are being posted are as old as season 3, some are from the last aired episode, and some are for the next.
Sorry, you need to Log In to post a reply to this thread.