• Svensk Allmän Diskussion v19: Svenskar är snoppmänniskor
    19,752 replies, posted
Mods är inte nice. Förrutom till bra spel
jag fattar inte det roliga med att köra fighter//warrior i skyrim det är ju skittråkigt!"!!!
[QUOTE=KillerTele;33315511]skyrim vinner, slut på diskutionen.[/QUOTE] Visst är det en bra ide att köra oblivion före man kör skyrim? Ska försöka komma igång och se, även om jag inte är ett sånt stort fan av gamebryo.
[QUOTE=kimr120;33315725]Visst är det en bra ide att köra oblivion före man kör skyrim? Ska försöka komma igång och se, även om jag inte är ett sånt stort fan av gamebryo.[/QUOTE] Finns ingen anledning till att spela Oblivion före Skyrim. De tar plats i samma värld men det är två orelaterade stories.
det är värt att spela oblivion för referenser till tidigare händelser, som t.ex. mythic dawn kulten när man pratar med museets, i dawnstar, ägare som är ättling till en mythic dawn familj från innan den försvann [editline]17th November 2011[/editline] men det är ingen viktig story koppling mellan spelen som man måste fatta
jag ska tydligen spontant åka och titta på in flames i göteborg på lördag gillar dom inte ens lol aja, ska supa mestadels
Idag 17 nov 20:00 - 22:00 Bingolottos jubileumssändning TV4 Självaste "Loket" är med. Kollakollakolla. [editline]17th November 2011[/editline] [QUOTE=TippZ;33316030]jag ska tydligen spontant åka och titta på in flames i göteborg på lördag gillar dom inte ens lol aja, ska supa mestadels[/QUOTE] In Flames senaste album är rätt bra.
Vi kan byta, jag går gärna på in flames :v:
Åh gud nej. Du har en annan åsikt om ett spel jag gillar.
[QUOTE=Chekko;33316317]Åh gud nej. Du har en annan åsikt om ett spel jag gillar.[/QUOTE] Vadfan har hänt med din avatars ansikte?
[QUOTE=jomt1234;33316182]Vi kan byta, jag går gärna på in flames :v:[/QUOTE] Och jag ska på signering imorgon och få min kopia av Colony signerad. :c00lbert:
vaggvisa snäla [editline]17th November 2011[/editline] snälla söta rara
jag håller på med novell i skolan: [code]Novell Steve vaknade i skymningen på en öde ö. Han visste inte vart han var, men hans primitiva instinkter sade honom att han behövde skydd under natten. Steve slöt sina händer och slog mot marken i ett hopplöst försök att göra ett skydd. Det tog ungefär en halv minut innan marken under honom försvann och lämnade en liten klump jord efter sig. Steve hoppade ner och slog på hålets botten. Han upprepade denna procedur tills han hade ett litet kryp-in i marken. Han lade sig på botten av hans håla och somnade kvickt. Steve vaknade när det blev dag och reste sig upp. Han slog mot hålans ”tak” och när taket gått sönder, klättrade han upp. Steve kollade runt och insåg att han var mitt i en glänta. Gläntan var omgiven av tjock skog och i ett träds grenar satt en gris och spionerade på Steve. Steve tog upp sin ryggsäck och kollade vad han hade. Han hade fortfarande bara tre jordklumpar men det skulle kanske fungera att döda grisen med jorden. Steve gick mot trädet och byggde en liten pelare med två jord-klumpar som magiskt blev två stycken perfekta en-meters kuber. Steve tog tag i trädets grenverk och hävde sig uppåt i trädet. Han slöt sina händer återigen och slog mot några grenar. Grenarna föll till marken och lämnade enbart en liten planta efter sig. Steve hoppade upp på den lilla ”plattformen” han gjort i trädet och klev upp på en gren innanför löven. Steve tog upp den återstående jordklumpen ur sin ryggsäck och slog med den på grisen. Grisen blev jordig men dog snabbt. Det som återstod var en liten bit fläsk-kött. Steve tog upp köttet och åt det rått. Han kände att hungern minskade och han kände sig trött så han lade sin ryggsäck på marken och sänkte ner huvudet på den. Steve vaknade av en skrikande röst mitt i natten: -”Väääään!” Steve kollade ner och såg en hög varelse; nästan 3 meter lång med glödande ögon. När han kollade på varelsen stannade den upp och stirrade tillbaks på Steve. Steve böjde sig långsamt tillbaka igen för att gömma sig men varelsen försvann med ett dovt läte: -”haha, skämtar” Steve lade sig ner för att sova igen när varelsen dök upp framför honom. Varelsen stirrade intensivt på Steve innan han försvann för att aldrig återfinnas igen. Steve vaknade på den andra morgonen och sträckte på sig. Han klättrade ner från sin ”trädkoja” och öppnade sin ryggsäck. Den var tom. Steve gick till trädet han sovit i och började slå på stammen. Trädet fälldes men Steve hade fått stora sår på händerna. Han plockade upp träklumparna som nu hade fallit ner till marken och gjorde plankor av dem. Av plankorna gjorde Steve ett litet hus och en primitiv hacka. Han slog sönder marken under honom och gjorde en liten trappa ner till ur-berget. Med sin hacka gjord utav trä försökte han slå sönder stenen, han fick ihop det han behövde för en bättre hacka, men hans trähacka gick sönder. Med sten i ryggsäcken gick han upp till sitt hus och bytte ut hack-delens trä mot sten och gick ner i ”hålet” igen. När Steve hade grävt vad han trodde var ungefär 15 meter stötte hans ”trappa” in i ett mysteriskt hål i marken. Steve gjorde en liten fackla av en pinne och lite kol och gick in i ”grottan” som hade bestämt sig att kalla den för. Han tog vägen ner i djupet och snubblade på en kista. Steve öppnade kistans lock och tog upp dess innehåll; ett pergament med sluddrig text på. När han hade tagit upp ”pergamentet” såg Steve att det var en karta. Mitt på kartan fanns det en ”pil” och några centimeter ifrån pilen, var en perfekt avbild av Steves hus… Steve visste inte varför han hade hittat denna karta här, eller varför hans hus fanns på kartan. Han kände sig otrygg och sökte sig därför ut ur grottan, men han hittade inte öppningen där han vet att den vart. Istället, begav sig Steve djupare ner i berget. Han fortsatte att gå i vad verkade som flera timmar, men han stannade abrupt när ett bekant ljud ekade lite längre in i grottan: -”Väääään!” Det var den mysteriska varelsen igen! Steve ropade efter den mysteriska varelsen, men den fortsatte bara ropa ”Väääään”. Steve kom in i ett stort, murat rum och såg den mysteriska varelsen igen. -”Väääään!” Steve gick framåt mot den mysteriska varelsen, och på något sätt lyckades han komma ända fram till den utan att varelsen försvann. Steve frågade varelsen vad den var, men fick inget svar. Steve gick förbi varelsen och hittade en öppning på andra sidan av rummet som han gick in i. I rummet han kom in i, fanns det en ram av ”hål” där man skulle kunna sätta något. Nio stycken hål räknade Steve det till, och så kollade han runt i rummet. Det fanns en kista! Steve ryckte upp locket i glädje och hittade åtta stycken ”ögon”. Han tog ett öga och höll den mot en fackla på en av väggarna. Den var halvt genomskinlig och ljuset som strömmade igenom det fick en grön ton. Han provade att sätta den i ett av ringens hål, och genast började den glöda svagt. Steve satte fast alla andra ögon på ringen men så kom han på att han bara hade åtta stycken. Han gick ut till rummet med varelsen och frågade om han visste något, men fick som tidigare inget svar. Steve prövade att kolla på varelsens huvud, och den kollade genast tillbaka. Varelsen öppnade sin mun och sluddrade lite ljud och vibrerade svagt samtidigt. Steve tog upp sin hacka ur ryggsäcken och slog på varelsen, som genast svarade med att slå tillbaks på Steve. Steve slog kvickt ner varelsen och den föll till marken och försvann. Kvar efter varelsen fanns ett likadant öga som han hade hittat tidigare. Steve satte i ögat och hela ringen började förändras. Glöden som tidigare var centrerad till varje enskilt öga spreds nu till ringen och blev intensivare tills ”glöden” försvann och en yta liknande en gnistrande stjärnhimmel [/code] [editline]17th November 2011[/editline] Läs gärna och kommentera :smile:
[QUOTE=PrusseluskenV2;33317689]Steve Steve Steve Han Steve Han Han Steve BLÄ Snälla, lite mer variation?[/QUOTE] Stevie Steward Stew evets awijghaw¨spighae
[QUOTE=PrusseluskenV2;33317689]Steve Steve Steve Han Steve Han Han Steve BLÄ Snälla, lite mer variation?[/QUOTE]Men han heter ju Steve :v: Hur kan jag variera "han" då?
Undertecknad, honom, mannen, okvinnan, pojken, grabben, den [editline]17th November 2011[/editline] Och, för er som missade [video=youtube;zTUfr-if3V0]http://www.youtube.com/watch?v=zTUfr-if3V0[/video] :')
Haha jag diggar hur han är jätteförsiktig med majonäsen.
[QUOTE=TippZ;33316030]jag ska tydligen spontant åka och titta på in flames i göteborg på lördag gillar dom inte ens lol aja, ska supa mestadels[/QUOTE] Jag var på Sonisphere i sommras, och jag hatar metal. Vad i helvete jag gjorde där vette fan. Det var bara ett bra band på hela dagen, och det var Graveyard.
[QUOTE=KillerTele;33319288]Jag var på Sonisphere i sommras, och jag hatar metal. Vad i helvete jag gjorde där vette fan. Det var bara ett bra band på hela dagen, och det var Graveyard.[/QUOTE] graveyard är FETT bra
[QUOTE=TippZ;33320155]graveyard är FETT bra[/QUOTE] High five :D
ajg tycker inte om musik jag lyssnar på när grannen knullar istället
Ungefär -2, -3 grader ute nu, jag gillar
[QUOTE=jomt1234;33318328]Undertecknad, honom, mannen, okvinnan, pojken, grabben, den [editline]17th November 2011[/editline] Och, för er som missade [video=youtube;zTUfr-if3V0]http://www.youtube.com/watch?v=zTUfr-if3V0[/video] :')[/QUOTE] niclas är snygg ju
Sitter här med skidmask från Ryska OMON och lyssnar på Insomnium. Varför? Vet inte.
[QUOTE=Herr Sven;33320699]Sitter här med skidmask från Ryska OMON och lyssnar på Insomnium. Varför? Vet inte.[/QUOTE] Vart hittade du den?
i ryssland
[QUOTE=jomt1234;33320922]Vart hittade du den?[/QUOTE] Röda stjärnan.
auh har vänt dygnet totalt nu ska jag sova godnatt
det passar ju som pitten i greta [editline]18th November 2011[/editline] Söker efter ett svenskt universitet där jag kan studera bioteknologi
Ännu en sån där konstig känsla i huvudet har jag. När allt känns overkligt, underligt och ibland läskigt. Jag får den här konstiga känslan efter vissa skoldagar, kommer hem, sätter på fläkten och sätter mig vid datorn. Nåja, det är helg. Jag undrar bara vad det är för skit och hur man kan bota den. Troligtvis mindre datorsittande, men fuck it.
Sorry, you need to Log In to post a reply to this thread.