• Svensk Allmän Diskussion v19: Svenskar är snoppmänniskor
    19,752 replies, posted
[QUOTE=Gythor;33563938]Brommö represent![/QUOTE] Visingsö represent! [editline]4th December 2011[/editline] SweFP är en hel drös med öbor! [img]http://img.blorgblorgbl.org/images/inglip.jpg[/img]
jag är svensk
[QUOTE=TurbisV2;33564330]jag är svensk[/QUOTE] vad hände med tomteluvan?
örebro represent oh wait
tippz represent
[QUOTE=GreenLeaf;33564332]vad hände med tomteluvan?[/QUOTE] inget? O:
turbois represent
[QUOTE=TippZ;33558421]öland? visingsö?[/QUOTE] Hammarö represent (Söder om Karlstad)
simski turbis vi spelar magicka
hej pojkar nu har jag varit ute och sladdat med fyrhjulingen och köpt hamburgare :D
dammit, jag vill också ha hamburgare
vad gay
kan man bli bakis om man inte sover
ja
man blir inte bakis om man äter kebab innan man sover
[QUOTE=Clio;33565255]kan man bli bakis om man inte sover[/QUOTE] inte direkt bakis man man blir typ så, ja
Bakfyllan tillverkas inte under sömnen. Vad som sker under en bakfylla är främst två saker. Första är att man är uttorkad, eftersom kroppens kissreflexer stimuleras av alkohol, så att man i alla kroppsöppningar och porer släpper ut mer vätska än vanligt. För det andra så oxideras etanolen till etanal, vilket för kroppen är skadligt. Denna toxin oxideras relativt långsamt, och när etanalen har bildats så försöker kroppen förstöra, eller omvandla, acetaldehyden (etanalen) till ättiksyra som är mindre farligt för kroppen. Den processen kan komma att efterlikna en sjukdom, och är vad som uppfattas som bakfylla. Ja, du kan bli bakfull utan att sova emellan. [editline]4th December 2011[/editline] Å andra sidan så kan man tänka sig att kroppen i bättre utsträckning kan omvandla acetaldehyden till ättiksyra snabbare i vaket stadium, vilket kan förklara varför man ofta har en uppfattning om att bakfylla inte sker när man är vaken.
Har hört att man inte blir bakis om man bara dricker starksprit.
not true
[QUOTE=archie200034;33566212]Har hört att man inte blir bakis om man bara dricker starksprit.[/QUOTE] Beror på mängd samt vad för sprit. Dåligt HB eller dålig sprit över huvud taget ger värst bakfylla, Vissa får större bakfylla när dem dricker färgad sprit. Vilket inte jag får Beskriv era bakfyllor! Jag blir bara slö och hängig. Men mår suveränt
[QUOTE=4NGRY MUFF1N;33566389]Beror på mängd samt vad för sprit. Dåligt HB eller dålig sprit över huvud taget ger värst bakfylla, Vissa får större bakfylla när dem dricker färgad sprit. Vilket inte jag får Beskriv era bakfyllor! Jag blir bara slö och hängig. Men mår suveränt[/QUOTE] jag har aldrig blivit bakfull, vilket är rätt konstigt med tanke på hur mycket jag har fått i mig.
[QUOTE=4NGRY MUFF1N;33566389]Beror på mängd samt vad för sprit. Dåligt HB eller dålig sprit över huvud taget ger värst bakfylla, Vissa får större bakfylla när dem dricker färgad sprit. Vilket inte jag får Beskriv era bakfyllor! Jag blir bara slö och hängig. Men mår suveränt[/QUOTE] Mina bakfyllor kan variera mellan inte alls, och att jag är torr/slemmig i munnen och har lite tryckande huvudvärk. Förrutom en gång då jag spydde som en kalv och gick och lade mig när jag kom hem och steg inte upp förrens någon gång på eftermiddagen.
orkar förfan inte fara till militären >:|
[QUOTE=booster;33566947]orkar förfan inte fara till militären >:|[/QUOTE] Du blir en man då ju [editline]4th December 2011[/editline] [QUOTE=4NGRY MUFF1N;33566389]Beror på mängd samt vad för sprit. Dåligt HB eller dålig sprit över huvud taget ger värst bakfylla, Vissa får större bakfylla när dem dricker färgad sprit. Vilket inte jag får Beskriv era bakfyllor! Jag blir bara slö och hängig. Men mår suveränt[/QUOTE] Jag brukar må prima, men jag får minnesluckor väldigt enkelt
[QUOTE=archie200034;33566962]Du blir en man då ju [/QUOTE] men 180-360 dagar far ju i pissrännan :(
[QUOTE=booster;33566996]men 180-360 dagar far ju i pissrännan :([/QUOTE] Vad ska du annars göra i ett år? Plugga eller arbeta kan du göra sen ändå och det är ju en fin merit. Och så får du skjuta saker också
Tillbaka från Mässan. [IMG]http://i.cubeupload.com/AyLZAm.jpg[/IMG] Jag blev tagen som gisslan av några stormtroopers. :( Och en sådan här köpte jag. [img]http://www.jinx.com/content/prod/2519p_0c_2m.jpg[/img]
Om jag skulle organisera något slags läger för oss skandinaver, vilka hade varit intreserade att delta samt hjälpa till?
jag skulle delta, om det inte var för långt bort.
jag kräks ibland när jag är bakis. det smakar inte gott i munnen.
Sorry, you need to Log In to post a reply to this thread.