Default entities source code

Hi. I want to look at the source code of the some default entites like item_healthcharger. How I can do this? Thx

You can see SOME of them here:

Not not all of them.

You can find source of all Lua entities here:

-snip f you robot for ninjaing jk bby-

Ok. Where is item_healthcharger?

Is it too hard to use search?
Edit: fucked up the line number, updated.

Я использовал поиск. И это не исходник чарджера. Так или иначе я не вижу по этому исходнику как он работает



class CNewWallHealth : public CBaseAnimating
...
LINK_ENTITY_TO_CLASS( item_healthcharger, CNewWallHealth);


А это что тогда?



	// charge the player
	if ( pActivator->TakeHealth( 1, DMG_GENERIC ) )
	{
		m_iJuice--;
	}


Ninja’d


LINK_ENTITY_TO_CLASS( item_healthcharger, CNewWallHealth);

Yes it is

Хрен его знает. На Lua как запилить, чтобы хп выдавалось медленнее?



function ENT:Use(activator)
	local maxhealth = activator:GetMaxHealth() or 100
	if activator:Health() < maxhealth then	
		activator:SetHealth(activator:Health() + 1)
		self:EmitSound("hl1/fvox/boop.wav", 150, activator:Health() / maxhealth * 100, 1, CHAN_AUTO)
	end
end




function ENT:Initialize()
  self.LastFired = 0
  self.Delay = 0.1
end

function ENT:Use(act)
  if self.LastFired <= CurTime() then
    self.LastFired = CurTime() + self.Delay

    -- code here

  end
end


please use english on an english forum

[editline]a[/editline]
i just want to stalk this thread in english

Спасибо. У меня еще такой способ сработал, но кажется, так не правильно делать :slight_smile:



local LastUse = CurTime() - 1
function ENT:Use(activator)
  if LastUse < CurTime() then
    -- code
    LastUse = CurTime() + 0.15
  end
end


Solved :slight_smile: