EAC Banned?

Hi Guys,

first: I never cheated hacked or exploited.

I am playing here on my single account, with playing hours around 1500~.
I just play on a little community-server called German-Survival.
As i tried to connect yesterday there just popped out: “EAC: Banned.”
My face like “whaaaaaaaat?”, i never cheated all day… ^^

As i tried to contact the easy anti cheat website, idk if they recieved my messages. Anyway, i know someone from eac is in this forum.
Hopefully, he reads this! :slight_smile:

So i have a client on my PC for editing programs while they work. (Like an injecting script) as i installed a new Windows-Kernel for this client, i was banned i guess.
Same happend on ARMA 3, but i just contacted BattlEye and they unbanned me. Hopefully they’ll too.

Sry for my bad english, im german :slight_smile: (Dont wonder about albanian in my steam-acc, just to know thats me!)

SteamID64: 76561198113601776

(User was permabanned for this post ("cheater" - Orkel))

Uhh since when does debugging involve injecting scripts into running programs? Exactly what is the name of this software tool that required you to install a new Windows Kernel (which is already suspicious)?

Is it called CheatEngine?

Not really, i didn’t know to explain in english for so good. Its a dll injector like i used the CreateRemoveThread on windows. The software tool just opens an debugging tool, i guess its an debugging kernel. I splitted windows on 2 partitions to dont to touch my stable system now…
It sounds corious i guess, but i dont know how to explain in english.

im just mad about got banned from nothing…

If your dll injector was running and touched Rust while you were playing, the ban is probably valid. If you injected CreateRemoveThread into Rust, that was dumb of you to do while anticheat was running.

And why won’t you say the name of the this DLL injector/debugging package? If it’s a legitimate package, it shouldn’t be a problem to say you’re working with this or that debugger, right?

However, I am not one of the anticheat devs, so I have zero idea what your EAC ban is for. Wait for a response from them, they will be able to give you better information than my guesses.

Hmm okay, i dont injected an script in rust, but i had rust open, while the quarry working and i just made much gunpowder, to use the time into, i just opened my C++ Project.

EDIT: Its not a package at all, its more thinks, but i think its this constallation which banned me.

This isn’t EAC support, no one here can help you.

Then please explain in German. And indeed, please let us know the name of the debugging tool.

Okay, ich nutze viele Scripte wie bsw. den CreateRemoveScript, um bei verschiedenen Programmen, die öffentlich noch in Produktion sind, bzw. mein neustes Projekt, welches eine Art Kopie von TuneUp darstellen soll, die irgendwann kostenlos zur Verfügung stehen sollte, zu bearbeiten. Dieser Script sollte eigentlich mithelfen, Grafiken, bzw. Funktionen nachträglich nach dem Start noch einzufügen, dies sollte den ganzen halbwegs komplexen Vorgang ein wenig vereinfachen. Nachdem ich dort für einige Windows Dateien brauchte, habe ich mich am Debugging Kernel probiert, der mir die kompletten Windows Dateien freigibt. Mit den Daten kann ich dann ein Metadatenvergleich zu denen machen, welche auf meiner Festplatte irgendwo als überschüssigen Daten übrig bleiben. Somit nen Systemscan auf Basis Ebene. Dabei kommt .NET Reflector zum Einsatz, um DLL-Dateien zu bearbeiten, und ein Plugin für Reflector um diese Dateien danach in den Script zu iniizieren.
Ich denke, das der Bann nur von diesem Programm stammt, da er sich zu dem Zeitpunkt an vielen System Dateien ausgelassen hat. Nach einiger Recherche konnte ich dann feststellen, dass auch bestimmte Windows-Kernelveränderungen den Bann verursachen könnten. Naja, als ich dies las habe ich die Windows Partition gesplittet und mir 2x Windows installiert, aber dann war dies schon zu spät und ich konnte nur noch den Bann sehen.

Daraufhin habe ich dann den EAC Support angeschrieben, aber ich weiß nicht ob sie die Nachricht lesen konnten, daher versuche ich es hier, da hier auch einige EAC-Leute im Forum aktiv waren.

MfG H3liX

Tools, Scripts and Programs

einer weniger

Bitte? :slight_smile: Hast du irgendwas sinnvolles zu sagen? Mir wäre das eig. wurscht, ich könnte mir nen neuen Acc. anlegen und da Rust kaufen, aber wenn du keine Ahnung hast bitte einfach die Fresse halten…

Danke.